For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl/Cmd-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske

Digitalbyrået Arego

Blogg

Hva rører seg i et stadig skiftende digitalt landskap? Vi setter stor pris på ditt engasjement, så legg gjerne igjen en kommentar :)

Hva er forskjellen på et reklamebyrå og et digitalbyrå?

24 mars
2016
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Digital strategi

I en raskt skiftende verden kan det være krevende å følge med til en hver tid. Og sist man kjøpte en markedstjeneste så fantes det kansje bare en eller to tilbyder, men nå finnes det flere, og de kaller seg ulike ting..

Digitale trender 2016

11 des
2015
Av: Silje Huglen Tillung
Kategori: Digital kommunikasjon

2015 går mot slutten. Desember blir fattigere og fattigere på dager - og foran oss ligger et nytt år med nye muligheter. Det er alltid interessant å forsøke å forutse hvilke trender som blir gjeldende for det nye året. Her er noe av det vi tror vi kommer til å se mer av i 2016:

Nettsted, nettside, hjemmeside eller webside?

30 nov
2015
Av: Silje Huglen Tillung
Kategori: Nettsteder

Vi omtaler det ulikt, men mener det samme. Nettside, nettsted, hjemmeside eller kanskje webside? Hva er den korrekte termen, og hva betyr de, egentlig?

Refleksjoner rundt bruk av bildekaruseller

05 aug
2015
Av: Borghild Vikøyr
Kategori: Nettsteder

Bildekaruseller er et populært innslag på de fleste nettsteder, men man bør gjøre seg mange tanker rundt om man har behov for en bildekarusell. 

Hvorfor Google Analytics data kan være misledende

01 juli
2015
Av: Borghild Vikøyr
Kategori: Nettsteder

Data samlet hos Google Analytics kan være misledende på grunn av «spam»,som kan påvirke dine handlinger ved at de er basert på falsk grunnlag. 

Det unike som konkurransefortrinn

26 apr
2015
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Digital strategi

Det som representerer noe unikt blir ofte betraktet som mer verdifullt. Fra musikere med særegne stiler til klassiske biler. De kan vanskelig erstattes og viljen til å betale for det de står for, og den opplevelsen de gir, er større en det lett tilgjengelige tilbudet. Flere bedrifter burde derfor finne sine særegenheter og spille på disse i stedet for å forsøke å konkurrere mot alle andre på de samme kriteriene, i de samme kanalene.

Hacking, en trussel mot din konkurransekraft?

18 nov
2014
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Nettsteder

I forretningskritiske løsninger er sikkerhet en selvfølge. Allikevel florer det av usikre nettsteder blant norske bedrifter, noe som utsetter både bedriftens varemerke og konkurransekraft for angrep. Hvorfor lar vi dette skje? Og hvorfor er det så få som gjør noe med det?

Søkemotoroptimalisering i forretningsstrategi

02 nov
2014
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Digital strategi

Undersøkelser har lenge fortalt oss at flere og flere bruker nettet og søkemotorene til å orientere seg før de går til innkjøp av en vare eller tjeneste. Det kan derfor være en tanke å ikke bare jobbe med søkemotoroptimalisering isolert, men heller la synlighet i søkemotorer integreres i din forretningsstrategi.

Hvorfor skal du investere i et nettsted?

01 okt
2014
Av: Silje Huglen Tillung
Kategori: Nettsteder

2015 står på trappene, og det er på tide å slutte og tro at det holder å bare være på nett.

Digitalt fortrinn

29 sept
2014
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Digital strategi

Sønnen min på 2 år sitter og spiller LEGO DUPLO en søndagsmorgen. Det er vel ikke utenkelig at han kommer til å kjenne igjen klossene fra spillet neste gang vi går i leketøysbutikken. At det nå kommer til å danne seg et skille, mellom de som holder fast ved de gamle metodene, og de som tar til seg de nye digitale metodene, bør etter min mening, ikke overraske noen.

Har reklamen mistet sin legimitet?

25 sept
2014
Av: Roy Arne Fylkesnes
Kategori: Digital markedsføring

Hvor ofte har du klikket deg vekk fra reklamepausen når du sitter og ser på TV? Opplever du reklame som inntrengene, repeterende og slitsom? For et år siden klistret jeg opp "Nei takk til uadressert reklame" på postkassen på tross av at min kone var interessert i tilbudene vi fikk. Ikke det at jeg har noe imot et godt tilbud, men da må reklamen treffe meg når jeg er mottakelig for den, og ikke mase hull i hodet mitt!