For å endre tekststørrelsen, hold Ctrl/Cmd-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske

Digitalbyrået Arego

Hvorfor skal du investere i et nettsted?

01 okt
2014
Av: Silje Huglen Tillung
Kategori: Nettsteder

2015 står på trappene, og det er på tide å slutte og tro at det holder å bare være på nett.


Vi lever i en digital hverdag, hvor stadig mer av vår tid spanderes på ulike skjermer. Den digitale utviklingen har eskalert det siste decenniet, og når vi nå går inn i 2015, er det på tide å slutte å tro at det holder å bare være på nett.

 

Våg å tenke langsiktig!

I jobben vår møter vi mange bedrifter som kvir seg med å investere i et nytt nettsted. For noen går bedriften veldig bra - akkurat nå. Markedet er på deres side, og de ser ikke det reelle behovet til målgruppen satt opp mot investeringen det er å få et ordentlig nettsted tilpasset seg og sine behov.


Mange velger å være blinde for morgendagen og markedets svingninger - men hvordan kan man egentlig drive en bedrift om man ikke våger å se fremover og tenke langsiktig?

 

Vis at du tar målgruppen på alvor!

Først og fremst er det naivt å tro at markedet ikke svinger. Om du selger som varmt hvetebrød i dag, kan du likevel være utkonkurrert i morgen. Tenk langsiktig! Et godt og gjennomført nettsted gir deg som bedrift tyngde i markedet og et profesjonelt uttrykk. Det viser at du tar målgruppen din på alvor: at du har tenkt gjennom deres behov og investert tid og ressurser i at de skal finne nøyaktig det de er ute etter.

 

Vi forstår at et nettsted som regel kommer på toppen av den egentlige jobben din. Kanskje ser du på prosessen som en tidstyv: kvir deg til å starte den fordi du vet at du ikke har kapasitet til å fortsette vedlikeholdet av nettstedet også etter lansering? Dette samsvarer med våre erfaringer, men det bør likevel ikke overskygge viktigheten og forståelsen av et godt nettsted.

 

Lev opp til forventningene!

I debatten om å skaffe seg et skreddersydd nettsted handler mye om å leve opp til forventningene. Fra målgruppen, markedet, samfunnet. Mange bedrifter sliter med å tilpasse seg nett, mye fordi det begynner å bli svært mange kanaler å ivareta: Facebook, Twitter, nyhetsbrev, reklame og lignende.  Konkurransen om synlighet på nett er tøffere enn noensinne - men bør du gi opp før du i det hele tatt har startet ditt digitale eventyr?

 

Hvem ville du selv vært kunde hos? En digitalt oppdatert bedrift som tar deg på alvor - eller en bedrift som ikke våger å se fremover og satse?

 

Si din mening