kw:!text_size_info

Digitalbyrået Arego
Scroll til

Unike nettsteder

Når noen besøker nettstedet ditt, er det fordi de er interessert. I et øyeblikk har du deres fulle oppmerksomhet. Klarer du å overbevise?

Strategi og konsept

Strategi og konsept

Hos oss starter en leveranse alltid med den gode dialogen mellom oss og deg som kunde. Vi kartlegger dine behov, din konkurransesituasjon, og definerer mål og målgruppe. Deretter slår vi hodene sammen for å finne den beste løsningen for deg.

 

Oppnå bedre resultater

Når forprosjektet er ferdig, står vi igjen med en skisse som fungerer som rettesnor når vi designer og utvikler nettstedet deres videre. Dette gjør oss i stand til å ivareta de opprinnelige målene gjennom hele prosessen.

Webdesign

Webdesign

For våre kunder handler det ofte om å ivareta et merkenavn, noe som kan vise seg å være mer sårbart enn hva man først trodde. Samtidig handler det om å oppnå mål og resultater. Vi er opptatt av å skape et design som gir en optimal brukeropplevelse, slik at den besøkende vil huske både nettstedet og merkenavnet ditt i etterkant.

Førsteinntrykket er kritisk

Som mennesker er vi fra naturens side visuelt orienterte. Vi søker visuelle tilbakemeldinger for å kunne stole på det vi ser. Vi vet at kunder som lander på nettstedet ditt vil, i løpet av få sekunder, avgjøre om de blir eller forlater nettstedet ditt. Få sekunder er alt du har til å overbevise.

 

Et veldesignet nettsted har derfor ikke bare i oppgave å bedre kundereisen din, men også gjøre nettstedet så visuelt tiltalende at de besøkende blir der lenge nok til å oppfatte budskapet ditt.

 

Alltid unike design

Din bedrift er unik, noe vi har respekt for. Dere har egne behov og utfordringer når dere skal skape interesse og handlinger hos målgruppene. Derfor skreddersyr vi alltid webdesignet etter deres identitet, behov og de besøkendes preferanser.

 

Hva er responsivt webdesign?

I dag har andelen mobil- og nettbrettbrukere oversteget andelen tradisjonelle desktop-brukere, og vi ser stadig flere forretningsbrukere som benytter seg av de mobile flatene. Dette betyr at det ikke lenger er nok å levere en overbevisende brukeropplevelse på desktop- og laptopskjermer. Man må også tilrettelegge for god brukeropplevelse på nettbrett og mobil, i både landskap- og portrettmodus. 

 

Et responsivt webdesign er design og kode som jobber sammen, og som tilpasser seg automatisk enheten den besøkende bruker. En veldesignet responsiv løsning muliggjør at innholdsskaperen kan fokusere på innholdet, og være trygg på at innholdet alltid ser bra ut.

I 2015 gjorde Google det også vanskeligere for nettsteder som ikke er responsive å oppnå høye rangeringer i søkeresultatene. Se gjerne tek.no sin artikkel om emnet.

Universell utforming

Universell utforming

Visste du at et nettsted skal fungere like godt for blinde og svaksynte, som for en med 100% syn? Når vi utvikler et nettsted med universell utforming, designer vi med tanke på begrensningene brukeren har, og koder med tanke på hjelpeverktøyene brukeren har tilgjengelig.

 

Optimalt nettsted

Ved å markedsføre deg kun mot de med godt syn, god hørsel og gode finmotoriske evner, vil du utelukke mange brukergrupper – og dermed mange av dine potensielle kunder. Google er også blind, og leser koden på samme måte som verktøyene til blinde og svaksynte  - og SEO er din beste venn for havne høyt opp på Google sine søkeresultater.

 

Vi kan derfor si at et universelt utformet nettsted er et søkemotoroptimalisert nettsted, noe som gjør nettstedet ditt bedre for alle. I Arego utfører vi tester som sikrer at kravene om universell utforming er oppfylte på ditt nettsted.

 

Du kan lese mer om kravene til universell utforming ved å klikke deg inn på Difi sine sider her.

Webutvikling

Webutvikling

Når webdesignet er ferdig, er det opp til utviklerne å programmere nettstedet slik at det fungerer som tiltenkt.

 

Front-end og back-end 

Programmeringen foregår i to ulike lag; front-end og back-end. Enkelt forklart så er det front-end kodene som skaper den visuelle opplevelsen, mens back-end kodene bygger den underliggende forretningslogikken som å hente rett data til rett side eller lagre en bestilling.

 

Vår kvalitetsgaranti

Utviklerne må passe på at front-end kodene følger anbefalingene til søkemotorene for bedre SEO, og kravene til universell utforming. Kodene skal også gjøre nettstedet responsivt slik at det automatisk tilpasser seg skjermen til den besøkende, både i portrett- og landskapsmodus. I tillegg skal kodene også ta hensyn til eventuelle særegenheter i de ulike nettleserne.

 

Videre må det passes på at back-end kodene behandler inn- og utgående data på en trygg og forutsigbar måte. At koden er beskyttet ovenfor hacking er spesielt viktig. En usikker løsning kan fort skade merkevaren din.

 

Underveis- og til slutt skal alt sammen testes og ristes i, og oppdages det feil i etterkant utbedres disse uten at våre kunder belastes.

 

Kostnadseffektive kundetilpassede løsninger

Vi har utviklet ett sett med byggeklosser som muliggjør at våre utviklere kan i større grad konsentrere seg om kunders spesifikke behov i stedet for gjentakende oppgaver. Dette gir våre kunder større kostnadseffektivitet, og en raskere vei til markedet.

 

Tenk muligheter

Med ett erfarent og kompetent lag av brukeropplevelseseksperter, systemarkitekter, front-end og back-end utviklere i ryggen, setter bare budsjettet begrensninger på hva som kan oppnås.

Innhold

Innhold

Innholdet er kanskje den vanskeligste delen av et nettsted, og det handler om gode kommunikasjonsstrategier og streng prioritering. Hvilket innhold er egentlig av verdi for den besøkende?

 

Målrettet innhold

Et slankt nettsted er ofte et godt nettsted – og det er her vi kommer inn. Vi hjelper deg å sile ut all unødvendig informasjon, slik at den besøkende finner det han har behov for. Vi kan ta utgangspunkt i eksisterende tekstmateriale og tilpasse dette, skrive nytt eller gå over teksten med tanke på søkemotoroptimalisering.

 

Innholdet på et nettsted er mye mer enn bare tekst – det handler like mye om å kommunisere følelser og verdier utad. Målrettet bruk av bilder og illustrasjoner er en effektiv måte å formidle til den besøkende hvem dere er, og hva dere tilbyr.

 

Har du behov for fotografering er vi behjelpelige med å skaffe en profesjonell fotograf som tar bilder for deg. Da setter vi oss ned sammen og går gjennom hvilke bilder som passer godt inn, og hvilke stemninger og uttrykk bildene bør formidle.

 

Søkemotoroptimalisering

Innhold skal ikke bare leses av dine kunder, det skal også leses, vurderes og rangeres av søkemotorene. Dette er noe vi tar hensyn til når vi utformer innholdet. Hvordan vi får søkemotorene til å legge merke til deg kan du lese mer om under digital markedsføring og søkemotoroptimalisering (også kalt SEO).

Brukertesting

Brukertesting

Tilstedeværelse på nett i seg selv er ikke nok. Mange glemmer at nettstedets hovedmål er å nå ut til en målgruppe. Forstår målgruppen nettstedet ditt? Finner de frem til det du vil formidle - og hvordan bruker de det egentlig?

 

Fokus på brukeropplevelse

En brukertest er det første steget til en bedre kundeopplevelse, og gir deg svar på hvordan dine besøkende faktisk oppfører seg når de besøker nettstedet ditt. Dette gir deg en unik innsikt i hvordan målgruppen oppfatter det, og er et godt grunnlag for videre justering av design og innhold.

 

Vi lar representanter fra målgruppen din teste nettstedet, observerer og ber dem utføre enkle oppgaver. På den måten avdekker vi hva som fungerer, hvordan målgruppen tenker og hvor det er rom for forbedringer. Vi kan gjennomføre brukertester både på egenproduserte sider, men også nettsteder som ikke er fra vår egen produksjon. 

Vite mer?
Roy Arne Fylkesnes
Daglig tjener / Kunderådgiver

Takk for din interesse! Vi vil kontakte deg så snart vi kan :)

Vennligst fyll inn obligatoriske felt!

En feil oppstod